Carina Rejmus Cohen logo

Här är alla mina inlägg som är kategoriserade som "Fritid" samlade.

Äntligen!

Vilken underbar dag det har varit idag. Sol nästan hela tiden och framför allt, värme. Som jag har längtat! Trädgården sprudlar. Allt växer i rekordfart. Det gäller att ta tillvara på det här nu, innan allt blommat över.

Tog en löprunda på eftermiddagen. Den här gången genom skog och snår, över berg och på leriga stigar. Terränglöpning med andra ord. Så himla härligt att springa i skogen. Helt tyst förutom ljudet av löpdojjorna och (tror jag) ett och annat djur intill stigen.

Grankotte

Skriven av Carina klockan 18:57

Mycket på gång

Våren är här, jippie! Och jag har varit ledig idag - mitt i veckan - vilken lyx! Det blev en härlig sovmorgon för att sedan åka iväg på en jobb... Läs hela posten

Skriven av Carina klockan 16:46
Kategorier:

Lördagsnöje med Vasaskeppet och middag på stan

I går hade vi en heldag inne i stan. Vi tog bussen till Slussen och sedan färjan över till Djurgården och Vasamuseet. Man blir alltid lika fasc... Läs hela posten

Skriven av Carina klockan 14:49

Träning med Game of Thrones

Idag kändes mina 50 minuter på crosstrainern som en lätt match, nåja, lättare än vanligt i alla fall. Brukar kolla på TV-serier när jag tränar,... Läs hela posten

Skriven av Carina klockan 14:20

Idag välkomnar vi våren!

Nu är det väl äntligen vår eller? Idag har vi haft en riktig utedag. Började med vårens första löptur för att fortsätta med vårstädning av träd... Läs hela posten

Skriven av Carina klockan 10:38
Kategorier:

Äntligen är tapeten på plats!

Har haft rullarna liggandes i flera veckor men nu är tapeten äntligen på plats. Så här fin blev nya fondväggen. Vi är så nöjda! Läs hela posten

Skriven av Carina klockan 10:42

Vårkänslor i luften

Nu värmer solen en aning, äntligen! Så här härligt var det i helgen när vi var nere vid sjön. Till och med solglasögonen åkte på. Läs hela posten

Skriven av Carina klockan 10:46

The walking Dead - läskigt beroendeframkallande

Bästa TV-serien just nu är helt klart "The walking Dead". Spännande, skrämmande och äcklig känns som en bra beskrivning. I vilket fall som hels... Läs hela posten

Skriven av Carina klockan 10:51

Besök

Har bott 11 år i huset utan att se någon orm på tomten. Men idag var det dags. Blev livrädd när jag såg den här ligga och sola i stenhögen på g... Läs hela posten

Skriven av Carina klockan 18:53

Söndagsloppis

Idag blev det en tur till den omåttligt populära bakluckeloppisen här på Värmdö. Varje söndag kl. 10 slås bagageluckorna upp till bilarna vid S... Läs hela posten

Skriven av Carina klockan 14:20

Gröna Lund

I tisdags blev en heldag på Grönan med grannen och hennes son. Vi fick en dag med sol och ösregn - utan paraply tyvärr som blev kvar hemma. Så ... Läs hela posten

Skriven av Carina klockan 22:14

Barn och äta ute

Det här med barn och äta ute. Såg den här härliga skylten när vi åt lunch häromdagen. Systrarna Delselius har förstått vad det handlar om. På b... Läs hela posten

Skriven av Carina klockan 21:25

Båttur med övernattning

Äntligen en övernattningstur med båten! Sol och regn om vartannat har gjort att vi inte velat åka ut, trots att vi varit lediga flera veckor. M... Läs hela posten